چشم انداز

تبدیل شدن به مرکز آموزشی و پیشرو در کشور در زمینه توانمند‌سازی بانوان و افزایش شایستگی‌های آنان با تکیه بر روش‌های نوین آموزشی و استفاده از ابزارها و پژوهش‌های بروز

ماموریت

ما آمده‌ایم تا شما قادر به تطابق با تغییرات سریع زندگی و دنیای کار در قرن 21 شوید و این‌کار را با تکیه بر تلاش‌های خلاق و بکارگیری پژوهش‌ها،روش‌ها و ابزار‌های نوین آموزشی، برای توسعه طیف متنوعی از مهارت‌ها و شایستگی‌هایی عمومی، ابزاری، فنی، سیستمیک و بین‌فردی که در حقیقت دارایی‌های شما هستند،انجام خواهیم داد تا در شما هیجان کشف را مشتعل، تشنگی برای یادگیری مادام‌العمر را ایجاد، و در رسیدن به تعالی و برتری همراهیتان کنیم.

ارزش ها

• تکیه بر ارزشهای دینی
• کشف نیازهای درحال تغییر جامعه و برنامه‌ریزی بر اساس آن
• ترویج نوآوری و خلاقیت، استقبال از ایده‌های جدید
• تحریک انگیزه مخاطبان برای یادگیری مادام العمر
• حفظ کرامت و منزلت انسان‌ها با احترام به خود و به دیگران، ارتباطات صادق، وپاسخگویی در کار
• کوشش برای حفظ بالاترین استانداردهای آموزشی
• ارزیابی اثر بخشی آموزش‌ها از ابتدا تا انتهای راه برای تعالی ارزش و بهبود مستمرکیفیت

اهداف مرکز آموزشهای مجازی

• توسعه قابلیت های آموزشی دانشگاه الزهرا و بهره‌گیری از توان و تخصص اساتید دانشگاه در فضای مجازی و محیط الکترونیکی
• توسعه و گسترش کمی رشته‌ها و گرایش‌های موجود دانشگاه با بهره‌گیری از پیشرفت‌های فناوری
• توسعه کیفی آموزش‌های ارائه شده در محیط الکترونیکی با تکیه بر شیوه‌ها وفناوری‌های نوین
• توسعه توانمندی های کمی و کیفی دانشجویان و دانش‌آموختگان
• ایجاد زمینه‌ مناسب‌ برای‌ افزایش‌ دسترسی‌ به‌ آموزش‌ عالی‌ حتی با وجود محدودیت‌های مکانی و زمانی
• امکان بهره‌گیری از دانش طیف وسیع‌تری از اساتید با شکستن مرزهای جغرافیایی
• به‌کارگیری طیف وسیع تری از نظریه‌های تدریس و یادگیری در فرایندهای آموزش الکترونیکی
• بروز رسانی دانش و مهارت نیروی انسانی اعم از اساتید، دانشجویان، مدیران وکارمندان در ساعاتی متناسب با فعالیت‌های شغلی و زندگی مخاطبین
• فراهم سازی پشتیبانی مشاوره‌ای و آموزشی برای دانشجویان استعداد درخشان و دانشجویان دارای مشکلات تحصیلی
• ارتقاء قابلیت‌های محیط‌های یادگیری الکترونیکی برای گسترش یادگیری منعطف ودانشجو محور
• ارائه‌ آموزش‌های‌ مداوم‌ برای‌ دانش‌ آموختگان‌ دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ بدون محدودیت زمانی و مکانی


شرح وظایف مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاه الزهرا (س)

1- برنامه‌ریزی و برگزاری فرایند دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مجازی تخصصی برای اساتید، مدیران، كارشناسان و کارمندان سازمانهای دولتی و غیر دولتی براساس بررسی های نیازسنجی و به منظور ارتقا مهارت‌ها و دانش حرفه‌ای؛

2- ارائه کارگاه های تخصصی ویژه ومتناسب با نیازهای جامعه؛

3- برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت عمومی و تخصصی برای اتباع خارجی مقیم جمهوری اسلامی در چارچوب مقررات کشور به صورت حضوری و/ یامجازی؛

4- برگزاری دوره‌های رسمی دانشگاهی (کارشناسی و کارشناسی ارشد) مصوب به صورت مجازی مطابق مقررات وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛

5- ارائه دروس رسمی ارائه شده در دانشگاه به شیوه مجازی و ترکیبی در قالب تک درس مطابق مقررات وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛

6- برقراری ارتباط با سایر بخشهای دانشگاه و با مراکز دولتی و غیر دولتی بمنظور نیازسنجی آموزشی و تعیین نوع و برنامه درسی دوره های آموزشی؛

7- برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی آزاد پیشنهادی اعضای هیات علمی دانشگاه با استفاده از امکانات مرکز؛

8- جلب همکاری اعضا هیات علمی دانشگاه و سایر مدرسین برای اجرای دوره‌های آموزشی لازم؛

9- انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای همكاری برای برگزاری دوره‌های مجازی آزاد؛

10- انجام امور اطلاع رسانی دوره های آموزشی از طریق پایگاه اینترنتی مرکز و روش‌های تبلیغاتی مناسب؛

11- تهیه و تنظیم قرارداد‌های حق التدریس مدرسین در دوره‌های آموزشی برگزار شده؛

12- تهیه و اجرای فرایند‌های لازم برای ارائه دوره‌های تک درس‌های مجازی؛

13- برنامه‌ریزی و اجرای فرایند پذیرش دانشجو در دوره‌های رسمی دانشگاهی بصورت مجازی؛

14- برگزاری جلسات آموزشی-تمرینی و توجیهی لازم در آموزشهای مجازی برای اساتید و دانشجویان؛

15- نظارت بر اجرای ضوابط آموزشی مطابق آیین نامه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛

16- ایجاد و/ یا پیگیری بسترهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر و بیشتر دوره‌های آموزشی؛

17- كنترل و نظارت کیفی بر كلیه مراحل اجرای و دوره‌های مجازی و تولید محتوای دروس؛

18- بررسی‌های آماری و ارزشیابی عملکرد مرکز؛

19- تهیه و اعطای گواهی/ مدرک پایان مجازی؛

20- تهیه گزارشهای آموزشی و مالی مربوط به مقام مافوق؛

21- ارائه گزارش فعالیتهای انجام شده و تهیه بانك اطلاعاتی مربوط؛

22- بررسی‌های پژوهشی در زمینه‌های نیاز سنجی و کارآفرینی به منظور تحقق کاربردی بودن دوره‌های مجازی؛